Sjukhusbesöket

Nu har jag fått komma hem från sjkhuset på "permision" Det betyder om jag har blivit sämre imorn så för jag stanna där, men är jag bättre (som jag är nu) så kommer han skrivia ut mig. Det har hänt en heeel del. Kommer bli världens längsta inlägg om jag ska sätta mig och skriva det här.. Skriver lite kort i punktfor istället.

Söndag 21.30 - Pappa och jag åkte till akuten i danderyd, där blev vi skickade till barnakuten för att jag inte var 18 än. Det var någon seg doktor som kollade på mig där och sen skickades jag vidare till karolinska. pappa och jag trodde det var astridlindgren, men nu var det tydligen akuten vid önh (öra, näsa hals).

22.20 - Fick jag komma in och ta temp, puls och blodtryck.

Timmarna gick och jag fick ondare och ondare. Framåt ett på natten hade jag så ont att jag grät. Behövde en tablett och sen var jag så arg för att de va så sega.

01.30 - Fick jag komma in på en bår och ligga där istället.

02.30 - Fick komma in till doktorn och hon kollade lite.. Gjorde en massa tester och hon skulle sticka hål i näsan, men misslyckades..

05.30 - Fick antibiotika och de bestämde att jag skulle stanna.

06.00 - Låg i ett eget rum på astridlindgren.

De gick in och ut hela tiden, tog trster jag mig värktabletter och dropp. Var tvungen att fasta.. jag som inte hade ätit riktigt sen onsdagen..

Måndagen gick, jag sov mest..

Tisdagen 12.00 - redo för operation!

13.00 - opererades jag och jag tror att de höll på tre timmar för jag vaknade upp på uppvaket 16.00-16.15 (?)

Sen kom pappa på kvällen, vi tittade på tv och jag sov. Inte fö att jag kunde sova så bra. Näsan var ju helt täppt efter operationen.

Vad var det för operation nu då? - Jag hade en liten varböld vid ögan som jag hade får p.g.a mig bihåleinflammation. De tog bort den och lite annat genom näsan så just nu är ju inte min näsa så glad.. Sen måste jag andas genom munnen för det mesta. Det funkar, men är inte bekvämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback