Min egen behöva lista

Jag har vekligen inga fina kläder eller saker. Jag har precis haft sönder min kamera, jaha där rök 1000 kr (i mån där jag inte får göra någonting) sen måste jag spara till sommarlovet, för jag får inga pengar då. Kanske ska försöka sölja lite saker på blocker, tv spel kanske? Därför ska jag skriva en lista av saker som jag behöver/måste köpa så får vi se om jag har råd.

Behövasaker:
Bikini (bandeau) 100-200:-
Egen underhållning 200:- minst
Shorts
Skor, både ballerina och gladiator 100-500:-
Underkläder 200-300:-
Hyllor/ramar till rummet 100-300:-
Festklänning 200:-
Linnen 100-200:-

Saker jag kanske kan sälja:
Tv-spel 50-300 :-
Poolen (kanske) 500-1000:- pappas pengar
Massa skräp från garaget 100-1000:-
Cyklar:- 100-500:-
Moppen (För ganska mycket)
Min stora gamla anka 100:-
Marsvinsbur 50:-

Man kan säga att jag minst kommer upp till ungefär en tusenlapp och det har jag inte! Den här månaden spenderades i finland med Ippe, finns fem hundra kvar och var jag vet nu är att 100:- ska gå åt till eget underhåll och sen ska jag köpa Idas pressent, det blir 200:-. Jag är fattig och behöver ett jobb, men hittar inget! P A N I K! Får väl dra till banken när jag blir frisk och ta ut mina tre hundra kronor från tidningsutdelningen. Jag vill ju ha en canada jacka till vintern men det lär förbli en dröm eftersom jag aldrig kommer kunna spara ihop till den. Känns ganska seg eftersom jag verkligen vill ha den och kan inte göra någonting för att få en sådan. :'( Jag ska bli snål, mycket snålare än vad jag är nu. Inte köpa onödiga småsaker, spara småmynt och vara tråkig och vara hemma och hålla i pengarna istället för att bara slänga iväg dem på skräp!
-Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback