Ingen bra sömn

Jag har inte alls sovit bra inatt. jag gick kanske och la mig vid elva, jag vaknade mitt i natten av att Emelie kom hem och donade, hon skulle sitta vid datan och äta mat och en massa! Jag bad henne gå ut ur rummet, tur som jag hade lyssnade hon på mig! Det var inte enda gången jag vaknade.. Vid halv åtta var jag tvungen att gå upp och snyta mig, då var redan Helie och Toumas uppe! jag gick tillbaka och sov en stund, kanske en halvtimme då vaknade jag av att Helie och Toumas satte sig utanför i köket och pratade högt! Det var svårt att somna om, men gick i en kvart då helie komn in och skulle ha datan. Jahapp tänkte jag: Ska jag gå upp nu eller? Jag somnade om till halv tio ungefär, då var det Ida x2 som hade vaknat och skulle ha frukost och en massa. Jag kunde sova en kvart till innan Pekka och Ippe var vakna och pratade högt på finska precis utanför, ingen som tänkte på att Emelie och jag låg och sov kanske? Jag gick iallafall upp, satte mig med två mackor i vardagsrummet och kollade på tv med Idorna. Strat efter halv tolv åkte vi till ishallen. Där har jag haft j-landslagsträning, det gick inte alls så bra som jag ville! Mina skriskor var dåliga, men jag gillar inte nyslipade! Usch och blä för det! Efter träningen kom Maja och Sofia dit. Sofia gav en julklapp till Ippe från alla "Järna läger barnen" Pekka var snäll och skjutsade Sofia och Maja till station och jag lånade ut mitt busskort till Sofia för att hon inte har plus och jag ska ändå inte använda det ikväll. Pekka släppte också av mig och Ippe hemma för att han och Toumas skulle åka och handla mat tills ikväll. När jag kom hem satt Emelie vid datan och kollade på Gossip Girl avsnitten som jag har gett till henne! ;) Jag vet inte var jag ska göra, om jag ska plugga, läsa, sova eller bara slöa vid datan?
-Hejsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback