Historiedag

För det första tack Hannah för rättningen om ringettehelgen! :P
Dagen då.. Jag började hemma hos Emelie vid sju ungefär och tog bussen vid åtta. Maddex2 lurade mig att de inte skulle komma på tipsrundan, sen gick de själva och gjorde den iaf. Jag och Pelin chansade mest på alla frågor för de var jättesvåra! Vi hade föreläsning vid tio, alltså efter tipsrundan. Tror ni att det var roligt eller? Nej, det var det inte! :P Jag hade tänkt att åka hem och fixa lite grejer fram till två, men hängde med Maddex2 och Pelin in till stan och käkade för att sen gå till muséet. Innan besöket började satt vi utanför på en bänk i solen. Skönt, snart är det vår och då är det snart sommar, som betyder sommarlov! :D Efter besöket, som var värdelöst tog jag mig hem snabbt för att jag hade bråttom att dela ut mina dumma tidningar! Vid kvart över tre var jag ute med vagnen och började dela ut. Det var så fint väder att det inte var lika jobbigt  att dela som det har varit gångerna innan! Emelie hoppade av på milstensvägen och hjälpte mig att dela och oj va mycket fortare det gick då! Jag tror att jag kändade en halvtimme, eller mer! :) Pappa var redan hemma och lagade mat när vi kom hem. Även fast att jag fick hjälp så kom vi försent till samlingen, men det var också för att pappa inte riktigt var hemma i tid med maten. Föräldrarmatchen som vi spelade gick ganska bra. Många var mycket spända, vi var ju liksom tvungna att vinna den! ..och det gjorde vi också! :D Kanske inte bästa resultatet, men ett vinnande (8-7). Sitter här vid den "skrikande" datorn (den är trasig och piper konstigt) Emelie sitter upp på mitt rum och skriver några glosor, som hon har i läxa tills imorn tror jag. Ikväll ska vi kolla på en film tror jag, om jag inte blir för trött och vill sova! :P
   
-Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback