Stan

Idag började jag tjugo i tio med idrott. Vi hade dans med andra klassen, mycket handsvett gick runt från person till person. Dagen flöt på bra. Vid halv två gick jag från historian till skolsyster på hälsokontroll. Jag fick sluta tidigare än alla andra och han med den tidigare bussen. Emelie hoppade på vid rinkeby södra och vi åkte  till stan tillsammans. Först åkte vi till sturegallerian och fikade med hennes kompis som praoade där. Vi mötte Elli från vårt förra lag också, det var lite roligt eftersom hon typ jobbade på samma café som Emelies kompis. :) Vi gick vidare och kom till H&m, där träfade vi fler från vårt förra lag. Rosen, Tilda, Ida och deras kompis. Det var trevligt att träffa dem, det var ju ett tag sen! :) Sedan kollade vi på balklänningar till henne och lite grejer till mig. Hon fann inte sin dröm klänning och jag kom bara hem med två påsar. Vid fem var vi på drottninggatan och där stod Johan Palm, inte för att jag vet var han gjorde där?

Sen bestämde vi oss att Emelie skulle färga håret blondt. Tror ni att hon köpte färg? ...ja det gjorde hon och hon var hur nervös som helst!
När vi kom hem från stan började vi färga hennes hår på en gång. Det tog lång tid och hon var mycket nervös över resultatet. När hon kom ut från duschen såg det ut som om hennes hår var lite orange, men hon i affären sa att hon absolut inte kunde få det eftersom det varken var orange pigment i färgen eller hennes hår. När hon började föna det för att se fägen såg hon att det blev var orange färg i håret. Hon belv inte glad!
Nu står hon här bredvid mig i sin nya hårfärg och hon blev ganska nöjd, klagar lite på att det är lite orange, men jag tycker inte att det spelar någon stor roll, för det är det inte. Det blev fint.
-Hejsanhopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback