Barnvakt

Emelie kom hem fem miuter efter att alla andra hade stuckit på ett möte. Hedda, Idas kompis var här. Emelie och jag ville ha rester, som var spagetti och köttförssås. Men då skulle inte Ida och Heda få någonting, för det fanns inte så mycket. Sen kom jag på att Ida inte gillade köttfärssås så mycket. Jag frågade vad det ville ha och det blev potatisklyftor och köttbullar. För att få dem att göra någonting så fick de göra maten själva. Jag hjälpte dem såklart. De skar potatisen själva och hällde upp kryddor och så. Hedda stekte köttbullarna. Sen lekte de att de satt på en restaurang och att jag var servitris. :P Medan de åt så värmde jag på Emelies och min mat. Gott! :) Hedda gick hem vid kvart över sju ungefär. Jag och Ida följde henne. När vi kom in hade Emelie gjort kaffe. :) Jag behövde vakna, för jag har haft ont i huvudet hela dagen+att jag har blödit näsblod genom båda näsborrarna idag :/ En gång på matteprovet också! Blää på det! Vid tio i åtta gick jag upp med Ida, jag läste Håkan bråkan för henne och kom ner ungefär tjugo minuter senare. Nu funderar jag på att gå ut och springa en runda, måste rensa huvudet lite.
-Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback