En till match vunnen

Idag trodde jag att jag skulle hinna till idrotten men icke, jag blev tio minuter sen. Vi slutade vid tre- halv tre. Skulle egentligen slutat fem över fyra men engelskan drog över sen så var inte läraren där när vi kom till nästa lektion. Jag åkte hem och åt lite mat, sen kom pappa och vi hämtade Hannah i täby c och åkte därefter till matchen.

Idag hade vi samling kvart i fem, en dålig samlingstid om jag får säga! :P Vi hade match mot usk. De som inte var med var Natta, för att hon är sjuk.

Jag, Rebecca, Ebba och Maja var ute och sprang i fem-tio minuter. De andra tre satt inne och åt donken och fick sköta sin egen uppvärmning eftersom de skulle få håll om de sprang med oss. Vi sprang runt i husby samhället och Maja sa värsta komentaren! :P "Jag såg bara en svensk" xD Efter att vi hade sprungit hade vi snöbollskrig. Jag mulade Rebecca och sprang som en fegis in i omklädningsrummet. Efter ett tag kom de in och Rebecca tog snö i mitt ansikte, när jag skulle ta bort det så råkade jag riva mig, så nu har jag ett sår mitt i pannan! Fyy:P

Matchen började klockan sex och vi var sju stycken. Jag som stod i mål, fem utespelare och en avbytare. Matchen började bra för oss. Det var inte många minuter de var i vår zon under den första perioden. Det var vi som gjorde det första målet, Emelie faktiskt. Efter den första perioden stod det 3-1 tror jag. Det gjordes bara en timeout av usk. Från Kista var det två utvisningar gjorde av Emelie och Maja. Usk blev utvisade en gång har jag för mig. Matchen slutade 4-2 och vi leder fortfarande serien :D Totalt gjorde de 17 st skott och vi gjorde 52 stycken. Har vi någonsin spelat en sådan bra match!? Matchens lirare blev Rebecca, hon var så grym när hon bröt alla passningar! ;)
/Jippi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback