Prag 2008

Fredag 1/8
Vid två började Pekka packa bilen, sen åkte han iväg och hämtade Ippe på norrviken station. När han va borta började det ösregna, typ hagla! Han hade då glömt Emelies trunk ute på tomten, för han hade inte hunnit stoppa in den i bilen. Hannah sprang ut och hämtade den, när hon kom in igen såg det ut som om hon hade badat med kläderna p
å. När Pekka kom tillbaka var Ippe fast i bilen, hon visste inte att det fanns ett paraply där, så jag sprang ut till henne med ett annat. Snacka om att man blev blöt! Sen kom Jimmy, Tobbe och Andreas och vi fikade lite, innan vi sen åkte klockan tre. Ida, Emelie, Ippe och jag tittade på två avsnitt av grey´s anatomy box 3. Efter en och en halv var vi framme i Nynäshamn. Vi åkte ombord och gick och tog ett hörn i vilorummet. Ett tag senare gick vi till matsalen och käkade lite middag. Det var inte alls gott tycket jag! :P Sen fick vi reda på att godisaffären inte skulle öppna förrens halv nio dagen efter. Vi satt och kollade på två filmer under kvällen. Sen gick vi och la oss. Jag sov med Ida mellan säterna på hennes sovsäck. Ippe, Emelie, Jimmy, Tobbe, Helie och Pekka låg på golvet. Andreas och Hannah försökte sova i sätet med lyckades inte somna. så de gick till matsalen och sov istället.
ps. Det var ganska äckligt på båten, alla polacker glodde och försökte prata med en, Pekka träffade en av sin arbetskamrat och arbetskamratens kompis försökte ragga på Hannah, fy vilket äckel! :P


Lördag 2/8

Hannah och Andreas kom tillbaka vid åtta och började snacka jättemycket och högt med Jimmy och Tobbe, då var man ju tvungen att gå upp. Jimmy, Andreas, Tobbe och jag gick och åt. Bomans kom efter ett tag. Sen gick jag och Emelie tillbaka och sov. Jag vaknade av Hannahs fot i nyllet, men lyckades somna om till halv tolv då jag gick upp och borstade tänderna. Sen satt vi och pratade. Ippe och Ida lekte kull. Pekka var tungen att gå på toa och alla fick vänta på honom innan vi kunde gå ner till bilarna. Jag satte mig i Jimmys bil med Hannah, Tobbe och Andreas. Vi satt och snackade om massa roliga saker, ja vad kan man förvända sig att samtalsämnet blir!? Men kul är det iallafall! ;), Vår bil åkte in på mcdrive, alla fick ta en bigmac med cocacola för lätthetens skull och för att för att mcfeast inte fanns! Jag åt jättemycket pommes så jag fick ont  magen. Coka colan smakade inte gott, typ vatten med lite cola smak. Sen sitter vi och leker "gul bil" Sen stannade grabbarna och kissade, Andreas var tvungen att kissa två gånger för det kom tydligen ingenting första gången! :P Sen åkte vi ett tag och Hannah och jag var tvungen att stanna för att kissa denna gång, fast på en riktig toalett denna gång, inte buskar! Hannah och jag gick in på toan och när vi kom ut igen ropade hon i kassan efter oss, det kostade tydligen pengar. Jimmy gav fram sitt kort men de tog inte kort, sen kunde hon inte engelska heller. Vi åkte vidare och stannade på ytterligare ett kisställe, även tänkningställe också. Emelie och jag orkade inte stå i kön så vi tog papper och satte oss i buskarna. Sen bar det av mot Berlin, snacka om dåligt väglag! :P Det värsta var att Tobbe var jättekissnödig!! Inte kul på den vägen! :P Sen när vi väl var framme i Berlin körde vi runt i cirklar för att hitta bästsa hotel, det var jättefint. Vi gick och käkade på en pizzeria. Vi lärde då Ida att äta pizza. :) Hon blev väldigt uppassad av servitören. Så gulligt! ;) Det var jättetrevligt där, sen gick vi till en bar och de vuxna drack, Hannah och Ida stannade kvar medan Emelie och jag gick tillbaka till hotellet. Där satt vi och väntade på dem i evigheter! När de väl kom så gick Andreas först, han ramlade i trappen! Hahaha, roligt värre;) Sen åkte jag upp till Hannah och Ippe, de bodde fint :) Pekka ringde ner mig och jag var såklart tvungen att gå ner! :( Ville ju sitta och prata med dem, med icke! :O Detta var inte den dagen då jag var på bästa humör kan jag säga! Emelie och jag satt och snackade läänge och hade jättekul! :D Men det hade varit roligare med Hannahs och min idé XD
Smeknamn:
Tobbe - Pruttpelle
Jimmy - klagomanen
Hannah - rapis
Jessika - svettlöken
Andreas - klagomanen2


Söndag 3/8
Jag skullle egentligen gått upp klockan åtta, men vaknade aldrig av min klocka. Emelie väckte mig tjugo över och jag hoppade in i duschen. Efter jag hade duschat hoppade Emelie in och jag ringde Hannah och Ippe. De var inte vakna än. Det var då en halvtimme kvar innan frukost och de skulle hoppa in i duschen och ringa oss sen. Vi ringde och väckte Jimmy, Andreas och Tobbe! "houmenta godmorgon" :D haha! Sen ringde vi Helie och hon sa att man inte behövde gå till frukosten vid nio, bara senast tio, för då stänger den. Så vi gick upp lite i onödan. Sen satt vi bara och lyssnade på musik och väntade in tiden. :P Jimmy kom in i vårt rum och vi gick ner och åt frukost med dem. Hannah, Ippe, Helie och Ida droppade in lite smått och Tobbe de hade redan ätit! :P Vi packade vårväskor och traskade ner till bilarna. Vi åkte med bilen i fem minuter, då gick vi och turistade i Berlin. Snackade lite om tyska muren. Pekka, Jimmy och Tobbe gick och hämtade bilarna, Vi resten gick till starbucks, jag tog inget. Ippe tog en jättäcklig iskaffe. Hon var tvungen att slänga den! Haha :P Sen gick vi och kollade på några killar som dansade och trixade. Sen åkte vi iväg, med riktning Prag. Tack vare mig var vi tvungna att stanna och gå på toa. Sen åkte vi vidare en stund. Det blev en massa trubbel med mat ställen och skit! :P Men vi fick i oss mat tillslut och det var jättetrevligt och gott med pasta :) Vi kollade lite på en stad som hade blivit bombad varje natt i två veckor, så husen var svarta. Jag måste bara säga att vi har så många roliga konversationer i våran bil :) Hannah och Andreas busade lite i bilen, då tappade Hannah hennes tuggummi i bh och det kladdade fast. Vi var framme i Prag 20.39 vid hotell Duo. Vi tog vår packning och checkade in. Jimmy, Emelie och jag sov i samma rum. Ippe och Hannah hade sitt rum bredvid oss. De hade ett badkar! :O Vi tittade på lite film tills de kom lite folk vi hälsade på. Sen pratade vi lite med Hannah och sånt. Sen gick vi in till Bomans och pratade. Efter det gick Emelie och jag bara runt på hotellet lite. Ippe och Hannah som vanligt skumma!! Det fanns inget roligt att göra uppe, så vi gick och la oss.
ps. Juste varje dag har Tobbe suttit och klagat på att vi sparkar honom i ryggen. Nästan gång slår han till oss! XD


Måndag 4/8
Jimmy hoppade in i duschen vid nio. Han väckte oss när han var klar och vi traskade ner till frukosten. Vi mötte Tobbe i hissen och han följde med oss ner och tog en kaffe. Jag gillar inte frukosten på hotellet, den är så hård och geggig. :/ Jag åt bara tre croisanter och drack två glas jouise. Emelie och jag gick tillbaka till rummet och vilade lite. Emelie somnade och jag satt där själv och spelade spel på datan. Jimmy kom efter ett tag och vi satte på en film. Sen åkte vi till letñany och käkade lite. Det blev favvo stället, pasta carbonara. Sen gick vi och träffade alla Slovaker. Vi bytte om och klev ut på isen, det var kul att träna på riktigt, även om man stod still ibland, men men! Sen hoppade vi in i duschen och satte på oss en tröja, en slovakisk ringette tröja ;) Vi åt middag med Slovakerna uppe i ishallen. Det blev kött och potatis, inte det godaste men det gick ner. Efter maten stannade Ippe, Emelie och jag kvar vid Letñany och shoppade lite. De andra åkte hem för att de inte orkade shoppa och Helie skulle på ett möte. Emelie köpte en kjol och ett linne och Ippe köpte en t-shirt. jag ska köpa en t-shirt och en bh, jag hade inga pengar det är därför jag köper imorn, om vi nu ska dit? :/  Sen gick vi till Tesco och möte upp Pekka och Ida, det handlade lite mat. På affären tappade vi bort Emelie i en kvart, men hittade henne utanför i ett café. Därefter åkte vi hem till hotell duo. Hannah låg inne i vårt rum med Jimmy, de hade precis tryckt på Hannahs ljumskar, haha! De låg och tittade på S.W.A.T. De hade inte hunnit långt innan Jimmy var tvungen att gå in till Helie vi andra kom efter en stund också. Där låg vi och pratade och hade roligt! Pekka, han är värkligen rolig han! :P "HeEeEeEeEeEeEeEeEeEeEeEe J! -SMACK- hihi XD Sen gick jag in till mitt rum med Jimmy, Emelie låg redan och sov. Jag satte mig vid datorn en stund och Jimmy gick och la sig han med. :p


Tisdag 5/8
Jimmy gick och duschade vid halv sju. Emelie och jag gick upp vid sju och fixade oss och var klara att gå ner till frukosten vid 07.15. Vi gick ner med Ippe och åt frukost, vi satte oss med Pekka. Han satt tidigare med en kines, de verkade ha jätteroligt;P Idag var frukosten god :) Sen åkte vi till ishallen och tränade med canada och slovakien. Direkt efter hade vi match, det gick bra. Hannah stod inte för hon hade ont i ljumsken. I första perioden stod det 7-0, i andra 10-0 och i tredje stod det 12-2. Vi förlorade men det spelar ingen roll! :) Efter matchen kollade vi på canada mot canada. Det stod lika innan ena laget drog ifrån på slutet. Innan shc skulle spela mot finland gick Hannah, Ida, Emelie och jag och åt. Ida åt kött med pommes och vi andra tog nudlar med kyckling. ;) Vi gick tillbaka till ishallen och kollade på hela shc´s match, det förlorade med 3-15 eller något liknande. Efteråt åkte vi till hotellet en stund. Ippe och Ida gick och bada, ida blev jätteglad över det, som hon hade tjatat asså! :P Hannah, Emelie och jag åkte nästa på en gång in till stan. Vi tog tunnelbanan. Vi köpte 18-biljetten men blev stoppade av vakter, som sa att vi skulle ha tagit 26-biljetten. VI FICK DÅ BÖTA FÖR DET! så himla dåligt, vi frågade till och med en kille om hur man gjorde i apparaten!!Böta 200kr per person och då fick vi ändå ner det med tre hundrakr! :O Hannah köpte ett par skor, som hon ska ha imorgon. Jag köpte en t-shirt. Emelie köpte inte en enda sak idag. Det var första gången hon gick runt på stan utan att köpa något! :P Resten av gänget kom senare och mötte oss utanför Newyorker. Därefter gick vi och åt. Det blev spagetti och köttfärssås för min del. Jag kan verkligen säga att jag har ätit godare förut. :P Sen kunde de inte göra en barnpizza åt Ida, de hade inga barnportioner alls! Efter det ville de andra gå och titta på broar eler vad det nu var. Emelie och jag orkade inte gå mer, vi åkte hem med tunnelbanan. Den här gången tog vi rätt biljett, men det var ingen vakt, men vem vill riskera något!? :P Vi gick till hotellet och lämnade våra väskor, sen gick vi ner. Där gick vi och satte oss med Micke och Kjelle. Micke bjöd oss på varsin läsk ;) Vi satt där och pratade lite, sen gick vi upp och satte oss utanför rummet för vi hade verkligen ingenting att göra. Efter ett tag kom Ellen och vi stod där och snackade lite med henne, sen kom massa från gamla laget och vi stod där och pratade om massa saker en stund, kändes lite skumt.:/ Sen gick vi in till rummet och pratade lite. Emelie lät så mycket så att Anna hörde henne bortifrån henne. Hon satt och pratade med oss, det var trevligt! :) Hon var tvungen att gå och vi sa godnatt. ;) Sen tog vi det bara lugnt och väntade på alla. Jag ringde Pekka typ nio-tio och då sa han att det skulle dra sig hemmåt. Sen ringde Emelie dem vid elva och då sa de att de straxt var vid torget och skulle gå till tunnelbanan. Men kan aldrig lita på att de kommer när de lovar! Lite irrterande, men sån är Pekka!:( Emelie gick och la sig och jag satte mig vid datan.
Alla kom hem vid halv tolv, jag frågade vad de hade gjort. De sa bara att de hade fikat och haft trevligt. 


Onsdag 6/8
Vi klev upp vid sju och gick ner till frukosten. Eller Emelie blev väckt av Jimmy tidigare, för hon sa att hon inte klarade att gå upp på en gång, hon måste snooza eller något..? :/ Hon väckte mig fem över, för jag hade inte vaknat av min klocka. Vi gick ner och åt god frukost. Sen åkte vi till ishallen för att ha träning. Det gick bra, shc var där idag också.  Sen tittade vi på en match där usk spelade. De förlorade med 6-8 eller något. Hannah, Ippe, Ida och jag gick och åt i centrumet. Samma som alltid ;) Hannah fick stå i första perioden på vår match mot usk. Men.. Hon gjorde illa sig och var tvungen att åka in till sjukhuset. Det var ljumsken som krånglade. Bea, (den andra målvakten) fick ont i knät och glev av isen. Vi fick låna Canadas målvakt de sista minuterna. Under samma match fick Emma, (målvakten i usk) migrän eller någonting och var tvungen att gå av. Vad var det för fel på matchen och målvakterna idag? Jag orkade inte duscha efter matchen utan gick direkt upp på lektaren och kollade på shc-canada. Efter första perioden gick jag och plockade ihop Hannahs grejer, eftersom hon var på sjukhuset. Sen kollade jag på matchen igen, men då satte jag mig inne i rummet, för att kunna värma mig. Emelie och Ippe gick och shoppade och jag satt själv med Jimmy och dommarna. Sen åkte vi till hotellet och gjorde oss iordning till "The players party".Jag sminkade mig inne hos Hannah och Ippe. Vi åkte med Hyvinkää bussen. Pekka och Jimmy somnade på vägen dit. De snarkade, så vi fick väcka dem. Festen var på hotell Praha, ett femstjärnigt hotell. Vi alla var jättehungriga så vi gick direkt till maten. Vi satt och åt och sen blev det galss. Emelie, Ida och jag satt och pratade med Ida och Tilda, snackade om mycket och tog lite foton. Helie och Pekka var uppe på dasgolvet och usk tog in dem i ringen. :P Sen ville Emelie att Helie skulle gå för att hon ville inte dansa när Helie också var där. Hannah hade ont och fick en an sina tabletter, som hon hade fått utskrivna av en doktor. Efter en kvart ungefär var hon helt nerdrogad. Hon kunde inte gå själv på sina kryckor. Pekka och Tobbe fick hålla i henne, för att hon inte skulle ramla ihop. Hon kom in i bussen och man såg på hennes blick att hon var drogad! Jag tog mina grejer ur hennes väska och gick in i hotellrummet med Emelie och Jimmy.

Hannah sov inne hos Helie och Pekka, för lätthetens skull. Ida, Ippe och Andreas var inne hos dem. Jag fick höra nu av dem att Hannah hade pratat hela tiden och sagt massa roliga saker. Hon hade t.ex. sagt att hon var besviken på Jimmy för att han inte hade sagt godnatt. Sen hade hon också sagt att Ida, Ippe och Andreas var tvungna att säga godnatt ordentligt, annars skulle hon bli skitsur! Ippe och Ida sa godnatt, Andreas kramade Hannah och då sa hon "Andreas, du luktar så gott" Haha!!


Torsdag 7/8
Idag var det sovmorgon, för nästan alla iaf. Jimmy och Pekka var tvungna att åka till ishallen vid åtta, för isträningen. Vi andra gick upp vid halv tio och åt frukost. Sen packade vi och åkte till ishallen vid elva. Vi tittade lite på matchen mellan Usk och Canada. Det var jätteroligt att ett svenskt lag vann över Canada för en gångs skull. Sen gick vi ut och värmde upp inför matchen. Jag och Hannah gick in och titade på matchen, där shc spelade, de förlorade. Sen gick jag och bytte om, Hannah följde med in i omklädningsrummet med sina kryckor som hon hoppade runt på. Vår match slutade 16-1 eller något. Efter matchen gick vi och åt. Hannah, Tobbe och Andreas hade redan gått och ätit. Vi andra åt pizza och pasta på michelangelo. Sen gick Emelie iväg själv och shoppade. Ippe och Helie gick och kollade dem två också. Jag, Ida, Jimmy och Pekka tog en glass och gick upp till bilarna och väntade på Helie och Pekka. Hannah, Andreas och Tobbe var redan där. Vi tog bilarna tillbaka till hotellet. Pekka, Helie, Jimmy och Emelie gick och la sig. Jag känner att jag också skulle velat gjort det, men jag satt uppe med Hannah och pratade istället. Andreas och Ida gick ner och badade och Ippe och Tobias gick ut på en promenad och pratade. Ippe, Tobbe, Ida och Andreas kom tillbaka. Tobbe kom in och snackade med mig och Hannah. De snackade i kod, fattade ingenting så det var tråkigt! :P Hannah och jag gick fram och tillbaka till bomans rum. Vi gick tillbaka till Hannahs rum och då kom Andreas, Tobbe och Emelie in och satte sig och snackade med  oss. Tobbe stack ett tag iväg med Anna N, de skulle mysa!^ Helie och Ippe kom tillbaka och vi skulle gå och äta. Jag var jättehungrig! Vi gick ut och satte oss på ett ställe, men där hade maten stängt, så vi gick in till baren. Emelie och jag delade på en pizza. Sen gick vi upp på rummet och kolade på Harry Potter, men jag somnade typ efter hälften. :P


Fredag 8/8
Jimmy och jag gick upp vid tio i sju och gick ner och åt frukost. Emelie och Pekka kom typ när vi var klara, så vi gick up och fixade iordning oss. Vi låg på rummet och tittade lite på tv, inte för att det fanns så mycket bra att se! :P Kvart i åtta åkte vi till ishallen för att ha träning. Det var en rolig träning, vi lärde oss en jättebra grej;) Vi gick av lite tidigare, för att vi hade match direkt efter. Matchen var helt okej, matchen slutade 2-13 till dem. Efter det gick Ippe, Ida, Emelie och jag och köpte take away från kfc till oss själva och Jimmy och Hannah. Vi gick tillbaka och satte oss och åt i cafeterian och åt medan vi tittade på matchen. Usk spelade mot shc. Usk vann med 9-8 och det var en sjukt jämn match, mål hit och dit! Efter matchen åkte vi till hotellet. Jag och Ida lekte frisör. Vid fem åkte vi till båten med slovakerna och canadensarna. Juste efter vår match åkte Ippe och Emelie med slovakerna till stan och gjorde något, jag skulle följt med men jag orkade inte. Ippe och Emelie  åkte  med Slovakerna till båten, så vi möttes där.  Jag, Hannah, Tobbe och Andreas stt vid ett bord och åt. Vi pratade en massa och sen var den båtturen slut. Sen gick vi en bit in i stan till ett ställe där man kunde dricka öl och ta en glass. Vi gick till tre ställen och alla var aningen stängda eller var dyra. Värdens otursdag. Men tillslut kom vi till ett bra ställe där vi kunde sitta. Tyvärr kunde man inte betala med kort, så samlade ihop massa småpengar. Hannah och Andreas beställde en cocosglass och jag en chokladglass, han kom ut med en kaffe glass och sa att det var slut. Han kunde väl säga att den var slut åtmindstone? :O Glassen var inge god smakade blaskkaffe eller något? Efter det tog vi tunnerbanan hem, Hannah tyckte det var jättejobbigt med hennes kryckor i rulltrappan, men hon klarade det mer eller mindre :P När vi var hemma gick vi och la oss, för alla var trötta.

Lördag 9/10
Vi klev upp tidigt, för vi hade den tidiga matchen. Den var mot Shc. Det gick ganska bra för oss faktiskt. det var inte så stor målskillnad och sen var det väldigt jämt i matchen ;) Efter det var det bara att sitta och vänta på att nästa match skulle börja, jag stod och hejade på usk, som spelade mot finland. Jag trodde det skulle gå bättre för dem än vad det gjorde för dem :P Sen spelade vi vår match och denv ar den mest spännande matchen någonsin, de gjorde mål sen vi sen dem och så fortsatte det till det stod 6-6 eller något när det var en minut kvar, då var Canada tvungna att göra mål och vi hann aldrig göra vårt mål..:/ Sen var det bara att hoppa in i bilen och köra mot Sverige. Vi stannade och åt i tyskland på donken, där lekte Emelie och jag lite med Ida i en borg, som var jättestor! Andreas, Tobbe, Jimmy och jag körde direkt hem till Sverige, som tog 20 timmar ungefär. Bomans och Ippe stannade på ett hotell i Tyskland. Sen var resan slut. ;)

Det var en rolig resa, men dem andra åren har varit mycket roligare..:P
-Ciao!


Kommentarer
Kommenterat av: Annika Granstedt

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se lite sunda saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback