En trevlig kväll blev plötsligt en katastrof

Inatt sov jag hos Madde, hennes kompis Markus kom också. Vi hade värkligen jätetrevligt hela kvällen! :) Men sen när L kom hem blev det skirtråkigt! Hon ville att Markus skulle stanna över natten för hon ville inte att han skulle ut mitt i natten för att vara hemma halv sju. Hans buss gick 03.40 mot odenplan, hon ville inte att han skulle vara där själv, för man vet ju aldrig vad som händer!? Nej, men det var hans eget val och hans föräldrar tyckte det var okej, så släpp honom bara!? Men hon skulle vara så orolig och hon stod för det! Det är jättebra att hon är orolig, men hon var för på tycker jag, Madde är ingen barnunge hon kan ta fram en tandborste åt honom själv om han nu skulle ha sovit över, hon kan ta fram lakan själv och allt! Låt henne få visa att hon kan och att du inte behöver göra allt för henne! :O Sen nu på morgonen har de stått och bråkat i en och en halvtimme! Jag fick sitta för mig själv i soffan, jag hade ju iofs Tessie:) Asså jag orkar itne se henne må dåligt längre, hon mår och har mått dåligt jättelänge, av olika orsaker. Jag tror att de behöver en paus från varandra, eller hjälp, för det här har inte pågått en tag utan i flera år! :( Jag vill bara tacka N för att du finns för Madde, hon behöver en sån som du nu!

Något av det värsta jag vet är när mor och dotter bråka. Mamman ska alltid ha rätt och blir arg för nästa ingenting. Det kommer också upp bad memories för mig:'( Två av mina kompisar vill flytta ifrån sina mammor för många olika saker, men det är sorgligt, man måste ta vara på varandra ge och ta! Jag skulle gärna vilja få en extra chans med att ge och ta, då kanske det inte skulle varit så som det är nu! En av tjejerna har också sagt att hon vill att hennes mamma ska dö för att hon inte orkar henne längre! Den andra tjejen vill knappt prata med sin mamma, jag hör när hon pratar med henne att det inte är hon som pratar, det är "mammas flicka", men hon är inte det. Kan hon inte ens vara sig själv, varför ska hon ens vara där? :O
-Slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad Heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Vad heter din blogg?:

Vad vill du skriva?:

Trackback